Hamulce przednie w busie, coś skuteczniejszego cz2. 4wd

Hamulce w syncro. 

Kto jeździ z dużymi kołami i fabrycznymi hamulcami ten wie, że  można je zakwalifikować do zwalniaczy.  Sam miałem podobny problem, gdzie przy masie przekraczającej 2t i kołach 15 na wysokiej oponie, nie raz podnosiłem sobie ciśnienie gdy musiałem zahamować awaryjnie. 

Tak wyglądał fabryczny, ponad 25 letni zestaw hamulca przedniego w Syncro. 

img_20140724_135443

 

Podobnie jak we wcześniejszym opisie o hamulcach przednich w 2wd,  możliwości i sposobów na poprawienie hamowania w sieci znajdziecie dużo. W moim przypadku, zdecydowałem się na rozwiązanie które od wielu lat  jest opisane na jednej ze stron internetowych. ( Zdecydowałem się więc na zamontowanie w moim pierwszym busie 4wd tarcz wentylowanych 280mm i zacisków dwu tłoczkowych w zacisku pływającym Girling G60.   Zaciski te  niestety nie należą do najtańszych i najdostępniejszych na rynku, dlatego alternatywą dla nich są passatowe ATE 57, które również zamontowałem w jednym z moich aut.  Przyznam szczerze że nie widzę jakiejś szczególnej różnicy w skuteczności hamowania między nimi, więc śmiało można  zastosować ATE 57, z jednym małym szczegółem.  Jarzma zacisków muszą być z VW Sharana. 

Podobnie jak przy 2wd nie obejdzie się bez tokarza. Aby przystosować jarzmo zacisku do piasty busa, należy rozwiercić otwory mocujące i zastosować 7mm dystans między nimi.  Sprawa jest taka sama zarówno przy zestawie z ATE57 jak i G60 . 

img_20160421_174023

 

Na poniższych zdjęciach wyraźnie widać jak duża jest różnica w średnicy miedzy tarczami. img_20140724_140211

 

Przy stalowej feldze 15 cali z ET25, zacisk trzeba trochę doszlifować, aby  nie ocierał. Przy feldze 16 jest już sporo zapasu.  

img_20160421_174310

 

 

 

 

 

Tarcza 280mm z zaciskiem ATE57img_20160421_173536

Tarcza 280mm z zaciskiem G60img_20140724_164340

 

Rozmiar tarcz w zupełności daje sobie radę z większą masą auta i większymi kołami.  Oczywiście można założyć większy zestaw, jednak problemy z doborem tarczy do zacisków, konieczność zastosowania dystansów między tarczą i piastą, skutecznie mnie zniechęciły do szukania innych rozwiązań. Postanowiłem więc skorzystać z takich, które są sprawdzone przez innych użytkowników. 

 

 

Inspiracje zaczerpnięte z http://www.syncro.ca/tech/audibrakes.htm 


Komentarze są zamknięte.