Hamulce w syncro.
Kto jeździ z dużymi kołami i fabrycznymi hamulcami ten wie, że można je zakwalifikować do zwalniaczy. Sam miałem podobny problem, gdzie przy masie przekraczającej 2t i kołach 15 na wysokiej oponie, nie raz podnosiłem sobie ciśnienie gdy musiałem zahamować awaryjnie.
Tak wyglądał fabryczny, ponad 25 letni zestaw hamulca przedniego w Syncro.
Podobnie jak we wcześniejszym opisie o hamulcach przednich w 2wd, możliwości i sposobów na poprawienie hamowania w sieci znajdziecie dużo. W moim przypadku, zdecydowałem się na rozwiązanie które od wielu lat jest opisane na jednej ze stron internetowych. ( Zdecydowałem się więc na zamontowanie w moim pierwszym busie 4wd tarcz wentylowanych 280mm i zacisków dwu tłoczkowych w zacisku pływającym Girling G60. Zaciski te niestety nie należą do najtańszych i najdostępniejszych na rynku, dlatego alternatywą dla nich są passatowe ATE 57, które również zamontowałem w jednym z moich aut. Przyznam szczerze że nie widzę jakiejś szczególnej różnicy w skuteczności hamowania między nimi, więc śmiało można zastosować ATE 57, z jednym małym szczegółem. Jarzma zacisków muszą być z VW Sharana.
Podobnie jak przy 2wd nie obejdzie się bez tokarza. Aby przystosować jarzmo zacisku do piasty busa, należy rozwiercić otwory mocujące i zastosować 7mm dystans między nimi. Sprawa jest taka sama zarówno przy zestawie z ATE57 jak i G60 .
Na poniższych zdjęciach wyraźnie widać jak duża jest różnica w średnicy miedzy tarczami.
Przy stalowej feldze 15 cali z ET25, zacisk trzeba trochę doszlifować, aby nie ocierał. Przy feldze 16 jest już sporo zapasu.
Tarcza 280mm z zaciskiem ATE57
Rozmiar tarcz w zupełności daje sobie radę z większą masą auta i większymi kołami. Oczywiście można założyć większy zestaw, jednak problemy z doborem tarczy do zacisków, konieczność zastosowania dystansów między tarczą i piastą, skutecznie mnie zniechęciły do szukania innych rozwiązań. Postanowiłem więc skorzystać z takich, które są sprawdzone przez innych użytkowników.
Inspiracje zaczerpnięte z http://www.syncro.ca/tech/audibrakes.htm